Toimintaohjeet

Tervetuloa Saariselälle ja Saariselän Väärtin Kammiin.

Toimintaohjeiden tarkoituksena on helpottaa huoneiston käyttöä. Löydät nämä toimintaohjeet näiltä kotisivuilta ja sen lisäksi mökkikansiosta.

1.) Huoneiston varaaminen

Huoneiston varauksen voit tehdä seuraavasti;

1. mökin varaustilanteen näet kohdasta mökin varaaminen, katso onko kohde varattavissa haluamanasi ajankohtana.
  2. täytä mökin varaaminen kohdassa oleva varauslomake tai soita Jari Haavisto 050-5599813, Ari Akseli 050-502 3612 tai Marko Järnstedt 040-8339362.
  3. omistaja varaa kohteen ja lähettää asiakkaalle laskun, varaus vahvistuu toimitusehtojen mukaisesti.
  4. maksa ennakkomaksu ja varauksesi vahvistuu, saat avainlaatikon avainkoodin noin 2 vuorokautta ennen vuokra-ajan alkua kun myös loppumaksu on maksettu.

2.) Ajo-ohje

Huoneisto sijaitsee Saariselän ydinkeskustassa.  Saariselälle voit ajaa useampaa reittiä. Löydät ajo-ohjeen linkkitiedostosta.

3.) Avaimen noutaminen

Saat avainlaatikon avainkoodin omistajilta 1 - 2 vrk ennen loman alkua, edellytyksenä on että vuokra on maksettu kokonaisuudessaan. Soita kohdan 1, huoneiston varaaminen, yhteyshenkilöille.

Mökin avain löytyy kohteen ulko-oven viereen sijoitetusta avainlaatikosta.

4.) Saapuminen huoneistoon

Huoneiston käyttöaika alkaa varauksesi mukaisena päivänä klo 16.00. Saatuasi avaimen, pääset huoneistoon sisälle.

Eteisessä sijaitsee lämmitykseen liittyvä käyttökytkin. Käännä käyttökytkin asentoon "kotona".

Huoneiston tulee olla edellisen käyttäjän jäljiltä siistissä kunnossa (yleisilme siisti, astiat tiskattu, matot puisteltu, lattia imuroitu ja luututtu, roskakorit tyhjennetty,...). Mikäli huoneisto ei ole kunnossa, ota yhteyttä yhteyshenkilöihin. Mikäli havaitset muuta poikkeavaa, ota myös yhteyttä.

5.) Toiminta paikanpäällä

Huoneistoa saa käyttää korkeintaan niin monta henkilöä, kuin huoneistossa on vuodepaikkoja. Ylimääräisistä henkilöistä on sovittava vuokranantajan kanssa.

Ole varovainen avotulen kanssa. Muista sammuttaa pihatulet, roihut ja kynttilät. Käytä pihatulia ainoastaan palamattomalla alustalla. Nuotion tekeminen pihapiiriin on kielletty.

Sulje takan pelti sen jälkeen, kun hiillos on täysin sammunut. Jollei pelti ole kiinni, mökki kylmenee ja kesällä hyttyset pääsevät sisälle.

Lähtiessäsi huoneistolta (hiihtämään, retkelle, ostoksille,...) sulje ovet ja ikkunat.

Huoneisto, huoneiston irtaimisto ja laitteet ovat vuokralaisten käytössä. Huoneistossa olevien välineiden siirtely paikasta toiseen ilman vuokranantajan lupaa on kielletty. Peitteitä, tyynyjä, varavuoteita, jalkaraheja, jne... saa tietenkin siirrellä tarpeen mukaan.

6.) Huoneistolta lähteminen

Huoneiston vuokra-aika päättyy varauksesi viimeisenä päivänä klo 12.00.

Lähtiessäsi sulje ovet ja ikkunat. Jätä avain sovittuun paikkaan.

Sinä itse huolehdit huoneiston siivouksesta loman aikana ja loppusiivouksesta lähtöpäivänä. Sesonkiaikana loppusiivous kuuluu vuokran hintaan.

Muistathan että loppusiivous pitää sisällään ainakin seuraavat asiat:

• matot viedään ulos ja tampataan
  • lattiat imuroidaan
  • lattiat pyyhitään kostealla mopilla
  • vuodevaatteet tuuletetaan ulkona
  • astiat tiskataan ja laitetaan paikalleen
  • tiskipöytä, liesi, uuni, jääkaapit ja pöydät puhdistetaan
  • sauna pestään
  • WC-istuin ja lavuaari pestään
  • jätteet ja roskat viedään niille osoitettuun jätepisteeseen

Jos huoneistossa on lomasi aikana rikkoontunut jotain tai jos huoneisto on jätetty epäsiistiksi, olet korvausvelvollinen. Sovi korvauksesta kanssamme ennen poislähtöä.

"Jätä huoneisto sellaiseen kuntoon, millainen itse sen haluaisit olevan saapuessasi"

7.) Muut asiat

Kaikissa ongelmatapauksissa ota välittömästi yhteyttä.

Mikäli huoneistossa on puutteita esimerkiksi wc-paperista, ilmoita puutteista välittömästi ja asiat korjataan kuntoon.

Hyvää lomaa !

Oheispalvelut

Siivous- ja vuodevaate- ja pyyhepaketti palvelut:

Huoneiston asiakkaan on mahdollisuus tilata halutessaan myös erillinen loppusiivouspalvelu tai pyyhe-/vuodevaatepaketti huoltaja Henry Välitalolta puhelinumerosta 040-707 3785.  Soita siis suoraan Henrylle ja sovi suoraan toimituksesta ja lisämaksusta hänen kanssaan.

Ruokailu:

- Saariselkä tarjoaa mahtavat ravintolapalvelut, joista on todella varaa valita. Erilaisia ravintoloita tai grillejä löytyy joka makuun ja joka kukkarolle.

Saariselän Väärtin Kammi suosittelee kokeilemaan Hotelli-Ravintola Riekonlinnan kuulua Poron Käristystä, Poronfilettä tai Jättiläisravun jalkaa...

Illanvietto:

- Saariselän perinteinen Tunturihotelli tarjoaa mukavaa menoa, jos tanssiminen kiinnostaa.

Muut palvelut:

- Saariselältä löytyy monipuoliset ostomahdollisuudet.

- Saariselän Tavaratalokuukkelista löydät monipuoliset elintarvikkeet ja käyttötavaravalikoimat, postipalvelut, Alkon, edulliset ravintolapalvelut (mm. maistuvat Pizzat) jne.

Lisätietoa Saariselän monipuolisesta tarjonnasta löydät Internetistä osoitteesta www.saariselka.fi